8 reacties op “Waschindustrie Niveus

  1. in dit pand heeft in de jaren 50 ook garage G tap met de rouw en trouwauto’s gezeten tot net voor de afbraak in 1959 .
    in 1958 verhuisden zij naar de Schimmelpenninckkade 38-40 naar het oude pand van motorenrevisie bedrijf de fa Rosier die zelf naar de Textielweg in de isselt een nieuw pand betrokken
    de gezusters Lok verhuisden naar een flat op de Surinamelaan

    • Na mijn speurtocht, denk ik, dat het Antonius Lok uit Havelte is. Hij was getrouwd met Jozina van Uxem. Ze hadden 2 dochters Josina en Antonia Lok. Er wordt ook gesproken over Jo en To Lok, dus dat kan wel kloppen.

  2. Ook ik wil heel graag weten waar deze familie Lok vandaan komt en afstamt. Als zelf een Lok, ben ik hier erg benieuwd naar.

  3. Na mijn speurtocht, denk ik, dat het Antonius Lok uit Havelte is. Hij was getrouwd met Jozina van Uxem. Ze hadden 2 dochters Josina en Antonia Lok. Er wordt ook gesproken over Jo en To Lok, dus dat kan wel kloppen.

  4. hallo ik ben Theo Tap
    ik ben geboren in het huis bij de fam Lok in 1955 , mijn ouders huurden daar de wasserij als garage en woonden in het grote huis bij de dames Lok in.
    ik bezit nog enkele foto boeken van deze 2 zusters
    wij noemde ze tante Jo en tante To
    ook na de afbraak bleven mijn ouders contact houden met de beide zusters .
    tante Jo is eind jaren 60 overleden en tante To in 1985.
    mocht er belangstelling voor het inkijken van deze boeken zijn kunt u contact met mij opnemen
    Th Tap

Geef een reactie

