4 reacties op “Birkhoven

    • Huize Pasadena was de naam van een tehuis voor chronisch zieken en invaliden in Zeist. In 1953 werd het door brand verwoest, waarna men verhuisde naar Birkhoven. Het huis in Zeist was een voormalige burgemeesterwoning, gebouwd in 1922 in opdracht van burgemeester, mr. C. J. baron van Tuyll van Serooskerken. Hij besloot het Pasadena te noemen naar de gelijknamige stad in Californië. Waarom is mij niet bekend.

    • voor zover ik weet was de burgemeester met vakantie geweest in Pasadena,toen ze noodgedwongen,moesten verhuizen naar Amersfoort ,heeft de burgemeester van Zeist deze naam,gegeven.

  1. Sorry voor de late reactie. Maar erg bedankt ! Ik fietste er vroeger elke dag langs en vroeg me al lang af waar die naam vandaan komt. Het enige Pasadena dat ik ooit kon vinden was inderdaad die Amerikaanse stad.
    Zelf woon ik in een straat met een exotische naam die van een verdwenen villa afkomstig is. Dat zijn leuke dingen om uit te zoeken…

Geef een reactie

