7 reacties op “Monnikenpad

  1. Mooie foto’s steeds weer. Echter in dit bericht zit een klein foutje. De Slijkpoort was namelijk de Arnhemse Buitenpoort.

    • Hoi Dennis. Dank voor je reactie! Ik ben geen deskundige, maar zover ik weet werd de poort de Slijkpoort of de Leusderpoort genoemd. Pas eind 19e eeuw (decennia na de sloop), toen de Slijkstraat werd hernoemd in de Arnhemsestraat, ging men de plek waar de poort had gestaan Arnhemsepoort noemen.

  2. Hoi Rob, zelf ben ik ook geen deskundige. Ik weet wel dat het verhaal klopt, alleen de referentie, en ik citeer even, “(Oud-)Leusden naar de Utrechtsebuitenpoort (Slijkpoort) liep”, daar zit de fout. De Utrechtsebuitenpoort was bij de Utrechtsestraat en de Slijkpoort was wat later de Arnhemsebuitenpoort werd genoemd.
    Ik vind sowieso wel dat je hier een hele mooie site hebt.

  3. Hi Rob,
    In het begin van de jaren 50, fietste en liep ik door het Monnikenpad. Frappant was, dat je vanaf de Leusderweg (Drogisterij Engel en kolenhandel Engel ) ’s avonds kon zien, dat er petroleum-verlichting werd gebruikt. Aan het einde van het pad, richting stad, was een haringinleggerij en autowerkplaats. Halverwege was het clubgebouw van “De Postduif”.

    Felix

  4. Van Schaik slijperij/ De Haringinleggerij /De Reisduif/ Piet Verhulst bouwbedrijf/
    Richard en Singor/ Rijnders (Baars) Autospuiterij/ van Plateringen Wegenbouw
    Van Beek groothandel Drogisteri !! Prachtige tijd daar vanaf 1953 tot het jaar dat
    Monnikenpad 49 gesloopt werd!! Als ik vandaag de dag door de buurt rijd gaan mijn
    gelukkigen gedachten weer terug naar die goeie oude tijd !!!!

Geef een reactie

