9 reacties op “Snouckaertlaan 23

  1. Ja het blijft mooi om te zien. Mijn oom Jan Kortbeek was eigenaar van deze zaak. Wat hebben we genoten in zijn tuin als neefjes en nichtjes.
    Jan Kortbeek was een groot kunstenaar. Zijn vrouw Truus van was een zus van mijn vader Anton van Berkel.
    Tijden veranderen, de herinnering blijft

    • Sorry, het is niet de bedoeling anoniem te reageren. Ik ben Sylvia van Berkel.

  2. Sylvia, zie boven is mijn zus. Ik heb ook mooie herinneringen aan de tijd dat ik bij mijn lieve Tante Truus en Oom Jan kwam. Het rook er altijd zo lekker naar seringen en het was altijd heel gezellig in de bloemenzaak. Als ik goed nadenk ruik ik het nog. Het is allemaal verleden tijd. Maar als ik er langs rijd denk ik er altijd aan hoe mooi het was……
    clementine stellaard-van Berkel

  3. Hee, kijk, mijn beider nichten hebben hierboven al wat geschreven. Ik heb ook fijne herinneringen aan oom en tante Jan en Truus Kortbeek (-van Berkel). Ik heb vaak in dit pand mogen logeren, en de honing die tante Truus had: om te smullen. Natuurlijk ook veel gespeeld in de tuin die achter hun huis huis lag: helemaal achterin stond een waterpomp waarmee je prachtige rivieren en meren kon maken.
    En dan de geur van een echte bloemenwinkel! Jammer dan het pand heeft moeten wijken voor een weg, maar ja, dat is de vooruitgang…

  4. Het beeld dat achter dit gesloopte pand stond staat nu op de Rusthof begraafplaats aan de dodenweg.
    Voor iemand die dit nog weel eens een keer wil zien vrij direct na de ingang aan de linkerkant.
    Eigenlijk zijn er nog meer beeld bepalende winkels huizen en.z en ook de singels verdwenen.

    • Ik kwam voor mijn studie in 1972 naar Amersfoort, herinner mij dat daar een groot wit beeld stond, van een geknielde man met zijn hoofd in de handen, op een braak stukje grond voor het tunneltje naar het Soesterkwartier.
      Was dat het bewuste beeld?

    • Dag Henjo,

      Het beeld wat daar staat in inderdaad een op zijn knieen zittende man met zijn handen in het haar.
      Met de groeten van Jan

  5. In dit huis ben ik in 1953 geboren. Mijn vader had daar een bloemenzaak. Het was er heerlijk wonen.
    Grote kelder, met warm weer werden daar s nachts de bloemen bewaard. Boven 5 grote slaapkamers.
    Drie kolenkachels moesten huis en winkel warm houden. Grote serre aan de achterkant.
    Even een anekdote. Het huis lag in een bocht en met nat weer was het glad in de klinker bocht. Toen er voor de 25ste keer en bus tegen de gevel zat heeft min vader en taart aan de bus maatschappij gestuurd.
    Het liep trouwens niet altijd goed af. Er is eind vijftiger jaren zelfs iemand dood gereden tegen de gevel.
    Ik heb nog steeds en schilderij van het huis aan de muur hangen.

    • Was dat niet een klein meisje die daar is dood gereden, ik woonde in de Brouwerstraat en kan me nog herinneren dat haar moeder helemaal hysterisch door de straat liep. ik ben zelf geboren in 1952 en woonde daar vanaf mijn derde jaar.

Geef een reactie

